Winga 87 -klubb

Här kan övriga ämnen som berör Winga 87 diskuteras
Håkan Öberg
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 02 aug 2011, 14:35
Ort: Gävle

Winga 87 -klubb

Inläggav Håkan Öberg » tor 04 aug 2011, 15:54

Hej!
Finns det någon klubb eller förteckning över Winga 87- ägare? Hoppas kunna hitta någon ägare i Gävletrakten för att få möjlightet att se en "på riktigt". Jag tror det kan vara en lämplig instegsbåt för mig som har viss motorbåtserfarenhet men längat efter att börja segla men ändå kunna bo rymligt och bekvämt. Ser att det finns ett stort utbud av 87:or nu på begagnatmarknaden, idag finns13 st. på blocket i priser mellan 330-450 tkr. Beror kanske det stora utbudet av att de börjar få kostnadskrävande krämpor efter 30 år?
mvh
//Hogge

Sune
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 08 nov 2005, 12:49

Re: Winga 87 -klubb

Inläggav Sune » fre 05 aug 2011, 07:53

Hej Håkan !

Någon klubb för Winga-ägare finns troligen ej - inte vad jag har funnit i alla fall !? Det var av denna anledning som jag själv skapade detta forum för att kunna diskutera och tala med varandra om problem, förbättringar, idéer etc. av allehanda slag.
Det har visat sig att besöken på hemsidan varit väldigt många.
Det är riktigt som du säger att det finns och har funnits upp till 15 st W-87 or till salu under sommaren - men å andra sidan är utbudet på begagnade båtar mycket stort i nuläget oberoende av fabrikat etc. - lite köparens marknad.....
Begynnade krämpor på alla båtar från 80-talet är ju motorbyte (har själv bytt motor på min W-87), detta gäller naturligtvis även Winga-båtar - i övrigt är det kanske inte något speciellt förutom att segel mm. kanske behöver fräschas upp/bytas ! Det är för övrigt väldigt bra kvalitet på allt som finns i båtarna från begynnelsen.
Har själv haft min W-87 sedan 1983 och är fortsatt mycket nöjd, kanske ingen båt för en "riktig seglare" - men den seglar bra i rätt vindar och framför allt så behöver man ju inte sitta klädd i regnställ i normala fall.......

Mvh
Sune Almqvist

Appel
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 03 aug 2011, 10:24

Re: Winga 87 -klubb

Inläggav Appel » lör 03 sep 2011, 11:57

Hej alla Winga 87 ägare!
Jag tycker det skulle vara bra om det fanns en förteckning på antingen alla Wingabåtsägare eller alla Wingamodellsägare för sig.
Är det någon som har någon aning om detta finns?
Håller på att uppdatera min 87:a har bl.a. bytt motor och genomföringar med ventiler i motorrummet, har även kompletterat sjövattenintaget för motorn med ett nytt intag i skrovet (utöver det i drevet).
Målat om de svarta ränderna, (skrov och däck) till mörkblått. Tillverkat en peke med integrerad pullpitt och stege.
Denna vinter kommer jag att bl.a. bygga en ny kyllåda modell "Zinkadus", har försökt att nå "Zinkadus" ägare men ännu ej lyckats.
Finns intresse så delar jag gärna med mig av mina erfarenheter.
Håller själv till i Varberg med Winga 87:an "Fandango" på Getterön
:idea:
Ha Det bra
Appel

Sune
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 08 nov 2005, 12:49

Re: Winga 87 -klubb

Inläggav Sune » lör 03 sep 2011, 18:02

Hej Håkan!
Du har ju ställt dessa frågor en gång tidigare, och även fått svar!

Mvh

Sune Almqvist


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster