winga Mix 31

Här återfinns viktig information och frågor som berör forumet
chrille
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 13 sep 2020, 01:24

winga Mix 31

Inläggav chrille » mån 14 sep 2020, 23:59

Hej! Är ny i gruppen/forumet. Är spekulant på en Winga 31 men såg att här inte är några direkta trådar som gäller denna båttyp. Testar här och ser om det fungerar. Har några frågor som eventuellt några kunniga/erfarna Wingaägare kan hjälpa mig med. Hittar inte speciellt mycket info kring denna båttyp på nätet men har konstaterat att tydligen byggdes de första exen med kraftigare/tyngre skrov och större motor.. Första kring 5 ton och sedan kring 3,8 ton. Varför? Med tanke på den stora skillnad hade de då olika riggar/segelyta. Om inte så undrar man hur de redan begränsade seglingsegenskaper som en motorseglare har var på den tyngre modellen. Den stora vikten bör ju rimligtvis va svårare att att manövrera/få i rörelse.
Mvh Christer

Barcelonahasse
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 29 sep 2020, 19:28

Re: winga Mix 31

Inläggav Barcelonahasse » ons 30 sep 2020, 00:02

Hej jag har agt winga mix no 1 , i manga ar , med en Volvo Pentax MD 21 " bakvand" motor med vinkelvaxel ,. Den varias tung och gediget byggd . Vad kan jag halla dig med? Jag monterade furlex 200 , + ny bomba, + nytt 80 liters kylskap , uralita stavningen Santander min spans sambos mobil utan svenska bokstaver


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster