Hydraulstyrning igen

Här kan övriga ämnen som berör Winga 87 diskuteras
aenea
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 24 nov 2008, 21:38

Hydraulstyrning igen

Inläggav aenea » mån 14 apr 2014, 20:39

Var på båtmässan i Stockholm och hittade ett mindre företag som säljer båttillbehör på nätet. Bla. säljer de hydraulstyrning. Företrädaren för firman och jag kom överens om en styrning och till mässpris. Har allt liggandes i en kartong och har för avsikt att montera grejorna efter sjösättningen. Törs inte chansa på att installationen går klockrent, det gör det aldrig, i vart fall inte för mig. Jag extra beställde en sk bypass ventil för att kunna använda rorkulten, vilket jag gör när jag seglar och använder autopiloten.
Utifall någon är intresserad av installationen tänker jag fotodokumentera allt och försöka lägga ut det på forumet.

Med vänlig hälsning

Krister Öhlin.

Asbjörn Norling
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 13 sep 2012, 17:26

Re: Hydraulstyrning igen

Inläggav Asbjörn Norling » fre 18 apr 2014, 10:07

Hej
Jag är mycket intresserad av din kommande dokumentation. Avser att uppdatera till hydralstyrning inför nästa säsong.

aenea
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 24 nov 2008, 21:38

Re: Hydraulstyrning igen

Inläggav aenea » fre 18 apr 2014, 11:12

Hej Asbjörn.
Då ska jag fota och dokumentera så mycket som möjligt och förhoppningsvis få ut det på det här forumet.

Med vänlig hälsning

Krister

aenea
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 24 nov 2008, 21:38

Re: Hydraulstyrning igen

Inläggav aenea » ons 17 sep 2014, 21:37

Hej alla som undrar vad som hänt med mitt byte av styrningen på min Winga 87.
Ibland går inte allt som man tänkt sig. I vintras åkte jag på ett knäbyte som resulterade i en hel del rehab. Jag har alltså skjutit på montaget. Kartongen ligger och väntar på mig och jag har för avsikt att byta styrningen efter upptagningen i oktober.
Jag återkommer med resultat.

mvh

Krister Öhlin


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster