Sittbrunnskapell

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
Tälke
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 04 mar 2006, 16:01

Sittbrunnskapell

Inläggav Tälke » tis 16 sep 2008, 12:25

Vet någon om det finns färdigsydda sittbrunnskapell att köpa till våra 78:or??? :D
Jag är intresserad av ett ljusblått om någon har ett.

Nr. 52
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 10:03
Ort: Kungsbacka

Re: Sittbrunnskapell

Inläggav Nr. 52 » tis 16 sep 2008, 22:50

Hej.
Nytt kapell hittar du hos Henrics i Västra Frölunda och Bollebyggd, de har det mesta. Själv köpt där och är nöjd!
Hälsning Nr 52.



Kapell - Båtkapell - Sprayhood - Tillverkning - Kapellmakare - Svenska & Norska originalkapell
KONTAKTA
Kontaktperson : Niclas Henricsson
Besöksadress : Ängvägen 3
Adress : Box 111
Postnr : 517 23
Postort : Bollebygd
Län : Västra Götaland

Hemsida : -
Email : Skicka email
Telefon : 033-28 44 60
Fax : 033-28 44 65
Mobil : 0705-36 09 06
Land : Sverige

BESKRIVNING
Specialité: Suffletter i lager bl. a till: Monark, Crescent, Albin, Flipper, Adec, Nidelv, Polar, Marex, Comet, Nimbus, Winga, Uttern, Ockelbo, Örnvik, med flera

Ring och fråga om vi har till er båt.
Samtliga kapellkunder erhåller kapellskydd samt solduk utan kostnad.
FÖRMÅNLIGA FABRIKSPRISER!
Välkommen!

LHH
Inlägg: 32
Blev medlem: lör 11 mar 2006, 19:58
Ort: Ystad

Re: Sittbrunnskapell

Inläggav LHH » ons 17 sep 2008, 23:24

Hej
Jag bifogar en bild över min båt och mitt nya kapell tillverkat i Malmö av Kapell o Annat. Jag kan ta av sidorna separat och ta upp eller ta av akterdelen av kapellet så att jag bara har taket kvar. Detta betyder att jag kan segla med kapellet uppe ifall jag vill. Eftersom jag kan vika fram bakre delen av sidorna kan jag ha sidan uppe och kommer åt att vincha.
Har också fått gjort en genomskinlig taklucka så att jag ser seglet vid regn eller blåst (slipper drag). Som ni förstår har jag en extra vanlig taklucka att sätta utanpå ifall solen skulle vara för stark. Både sidor och bakstycke har fönster så det är ljust i "vardagsrummet".

"Pensionärsbågen" är mycket bra (och vanlig i Danmark). Ett fast stöd att hålla i när man rör sig på däck. Jag brukar fästa en sida av kapellet i ställningen för att få lä när vi gör längre slag på öppna havet.
Båten fick ett fantastiskt lyft med nytt kapell och bomkapell.

MVH Lars-Håkan
Bilagor
Kapell W78.jpg
Kapell W78
Lars-Håkan , Gorm (Winga78 -80)


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster