Läckage igen.

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
Roger
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 09:15
Ort: Uppsala

Läckage igen.

Inläggav Roger » mån 10 sep 2007, 21:53

Jag upptäckte att dubbelkojen var dyngsur nu när jag kom ut till båten, den har stått ett par veckor och det har regnat friskt, brukar det läcka från fönsterlisten? Eller var kan denna mängd vatten komma från, ( syns inte var det runnit.
Roger.
Winga 78 ägare.

Tälke
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 04 mar 2006, 16:01

Re: Läckage igen.

Inläggav Tälke » tis 11 sep 2007, 21:18

Roger skrev:Jag upptäckte att dubbelkojen var dyngsur nu när jag kom ut till båten, den har stått ett par veckor och det har regnat friskt, brukar det läcka från fönsterlisten? Eller var kan denna mängd vatten komma från, ( syns inte var det runnit.
Roger.
:D :D

Hej Roger! Läs tidigare inlägg om läckage. Det går att fixa men det tar en heldag om resultatet skall bli bra.

Roger
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 09:15
Ort: Uppsala

Inläggav Roger » ons 12 sep 2007, 09:32

Menar du att det läcker under gummilisten?
Winga 78 ägare.

Tälke
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 04 mar 2006, 16:01

Inläggav Tälke » tor 13 sep 2007, 22:28

Roger skrev:Menar du att det läcker under gummilisten?
:D ja det läcker under listen. läs tidigare inlägg på läckage under winga 87

Tälke
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 04 mar 2006, 16:01

Inläggav Tälke » tor 13 sep 2007, 22:39

Tälke skrev:
Roger skrev:Menar du att det läcker under gummilisten?
:D ja det läcker under listen. läs tidigare inlägg på läckage under winga 87. däcket och skrovet sitter ihop med ett bultförband som behöver efterdras. jag efterdrog runt hela båten när jag ändå hade listen borta eventuellt kan du också lägga i ytterligare "sika" i springan som finns under listen. du kan värma del av listen med värmepistol för att få listen mer töjbar när du skall sätta tillbaka listen

Roger
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 09:15
Ort: Uppsala

Inläggav Roger » lör 15 sep 2007, 14:51

Ok, jag kommer att ta bort listen och dra bultförbandet runt båten, dock kan jag inte skaka av mig känslan av att det läcker under fönstret också, det kändes på dubbelbäddsdynan som om det droppat uppifrån, den var alltså blöt mitt på. Förvisso var den även blöt på sidan längst in så jag kan tro att det läcker både från listen och från fönster skarven. Har du haft bort hytt fönstren någon gång?
Winga 78 ägare.

julia
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 23 nov 2006, 21:03
Ort: Winga 78, Hamburgsund

Förra sommaren hade vi samma problem

Inläggav julia » sön 16 sep 2007, 12:47

Vår dubbelkoj blev också blöt när det regnade förra sommaren. Vi kunde inte heller se varifrån det kom. I våras följde vi tipset på denna sida - att ta av gummilisten, dra åt skruvarna och täta. Vi har inte gjort något med fönstret. Denna extremt regniga sommar har det varit helt torrt i dubbelkojen, så i vår båt kom vattnet via gummilisten.

winga78
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:49
Ort: Västerås

Inläggav winga78 » sön 16 sep 2007, 14:03

Har oxå fått vatten i kaptenskojen :evil: (dessbättre utan kapen i bingen).
Kommer uppifrån, droppar från taket, troligen via nån list på utsidan av doghouse. Nån som har fixat och vet den svaga punkten där?

Roger
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 09:15
Ort: Uppsala

Inläggav Roger » ons 19 sep 2007, 20:37

Det känns som om det läcker från taket på min båt också, jag tror att det är under fönsterlisten, skal skruva bort doghouse i vår och täta. Hoppas det skall stoppa droppandet från taket.
Winga 78 ägare.


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster