Fråga ang kulörnummer?

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
julia
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 23 nov 2006, 21:03
Ort: Winga 78, Hamburgsund

Fråga ang kulörnummer?

Inläggav julia » tor 12 apr 2007, 11:17

Hej!

Nu har vårbestyren börjat. Vill ha i båten tidigt, så att man kan få några fina sommarnätter på havet innan den stora båtinvationen i juli...

Har också jobbat med läckage enligt tips på denna sidan. Ena sidan avklarad. Att få tillbaka listen och spänna upp den var ett "hästjobb". Hoppas verkligen att arbetet har gett effekt.

Har några små märken i båten som skulle behöva bättras med färg.
MIN FRÅGA: Är det någon som vet vilket fabrikat och kulörnummer man skall använda till den svarta resp. vita färgen på Winga 78:an?

MVH Julia

Sune
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 08 nov 2005, 12:49

Färgnummer

Inläggav Sune » tor 12 apr 2007, 13:49

Hej !

Det börjar att frågas allt mer beträffande färgen på gelcoaten som har använts vid tillverkningen av Winga-båtarna.
Jag har nu fått napp från den tillverkare som har blandat gelcoaten och väntar på ett svar vad gäller färgnummer etc. Den "grå-svarta" färgen är dessvärre en specialblandning !
Jag lovar att återkomma så snart besked kommer !

Mvh Sune Almqvist

Micke G
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 16 maj 2010, 22:16

Re: Färgnummer

Inläggav Micke G » ons 03 apr 2013, 21:15

Sune skrev:Hej !

Det börjar att frågas allt mer beträffande färgen på gelcoaten som har använts vid tillverkningen av Winga-båtarna.
Jag har nu fått napp från den tillverkare som har blandat gelcoaten och väntar på ett svar vad gäller färgnummer etc. Den "grå-svarta" färgen är dessvärre en specialblandning !
Jag lovar att återkomma så snart besked kommer !

Mvh Sune Almqvist

Hej Sune
Fick du något besked?
Med vänlig hälsning, Micke


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster