Durksläpp

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
samuhlin
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 04 jan 2006, 19:33

Durksläpp

Inläggav samuhlin » lör 28 jan 2006, 19:34

Hej alla,
I vår 87 så är alla durkar i teak, även i försalongen. Där har hela paketet släppt lite invid styrbords binge. Någon med erfarenhet av detta ? Bygga om eller ?
Sam

Cecilia
Inlägg: 57
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 21:47
Ort: Stenungsund

Durksläpp

Inläggav Cecilia » sön 29 jan 2006, 13:23

Hej Sam,
Fanns det teakdurk som original? Det fanns det i varje fall inte när jag köpte min från Winga marin. Jag har funderat på att själv lägga in teak, men det har aldrig blivit av. Hur är teaken fästad till plastgolvet? Är den lagd i Sika?
Hälsningar
Börje

sam

Durksläpp

Inläggav sam » sön 29 jan 2006, 17:23

Hej Börje,
Jag vet inte om detta är original, kanske ett tillägg som kunde göras. Vår Winga är ifrån 181, nr(1)76. Det är ett snyggt tekgolv överallt på båten. Skulle tro att det är limmat på plastgolvet. Har inte sett detta golv i någon av de Wingor jag varit ombord på.

Magnus

Inläggav Magnus » sön 29 jan 2006, 20:05

Det är nu man skulle vilja ha möjligheten att posta bilder..... Har oxå jag haft tanken att lägga teak durk, men plasten under är rätt så ojämn så jag räknar med att det behövs en del fyllnadsmaterial.
Magnus

Cecilia
Inlägg: 57
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 21:47
Ort: Stenungsund

Durjsläpp

Inläggav Cecilia » sön 29 jan 2006, 23:39

Hej på Er,
För några år sedan fann jag teakplywood som var ca 15 mm tjock. Med så tjock plywood tror jag att golvet skulle bli stumt. Det räcker kanske med 10 mm, men då måste nog underlaget vara mycket jämt. Plastgolvet är som sagt, ganska ojämt, men det går säkert att slipa. Limmar man sedan med Sikaflex så bör det bli bra. Det går naturligtvis åt några tuber. Har man tillgång till en tryckluftdriven "korvspruta" så är det naturligtvis det bästa.

Sam, jag vet inte hur din durk ser ut, men att limma med Sikaflex borde fungera.

Hälsningar
Börje


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 78 och 0 gäster