Dynorna i Doghouse/sittbrunnen

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
samuhlin
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 04 jan 2006, 19:33

Dynorna i Doghouse/sittbrunnen

Inläggav samuhlin » tor 26 jan 2006, 20:00

Hej igen,
Vi har originalgalon på dynor och stol i doghouse : mellanbrunt med låtsaspipstoppning. Börjar se trist ut. Förre ägaren lät klä om sittdynorna (lite spruckna) i Ldköping, innan köpet. Såg snyggt ut...men kliver man på dynorna så skjuter de skarpt. Knappar smäller och vi syr....Gärna tips om bra tapetserare i V:a Götaland för båtdynor.

Sune
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 08 nov 2005, 12:49

Sittbrunnsdynor

Inläggav Sune » tor 26 jan 2006, 21:23

Hej igen !

Jag lät sy upp nya dynor i sittbrunnen för två år sedan - företaget heter: Torsten Pettersson Båt & Heminredning AB och ligger i Lindome Telefonnummer: 031/992020.
Företaget har tidigare sytt dynor till Wingabåtar och kan rekommenderas !
Det är ju ett problem att man alltid "trampar" på dynan när kliver ner i sittbrunnen, vi har löst detta genom att den bakre delen på dynan går att vika upp på ett enkelt sätt - det fungerar mycket bra !
De hade en också en färg på materialet som är så nära originalet man kan komma !

Hälningar Sune

JanneR
Inlägg: 39
Blev medlem: tis 27 dec 2005, 20:33

Inläggav JanneR » fre 27 jan 2006, 00:12

Hej
Jag anlitade Myrins Textil AB, von Utfallsgatan 20 i Göteborg, tel. 031-262135. Dom sydde upp nya dynor och säljer även stolar i olika modeller som dom sedan klär i samma färg och material som dynorna. Jag är mycket nöjd med deras arbete. /Janne

Cecilia
Inlägg: 57
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 21:47
Ort: Stenungsund

Dynor

Inläggav Cecilia » fre 27 jan 2006, 00:35

Hej Sam.
Vi lät också sy upp nya dynor för två år sedan. Vi valde äggskalsvita dynor. Det blev jättesnyggt, men vi måste numera torka av dynorna minst två gånger om dagen :( . Är man lat, och det är ju jag, då skall man nog undvika alltför ljusa dynor. Våra katter tyckte att dynorna var ett utmärkt ställe att vässa sina klor på, så nu har vi inga katter längre :evil: . Som tur var så beställde vi extra sittdynor.
Hälsningar
Börje

Thana Lot
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 01 aug 2005, 11:03

Nya Dynor

Inläggav Thana Lot » sön 12 mar 2006, 13:39

Jag (Läs min Fru) skall försöka ge oss på att sy upp nya dynor till sittbrunnen själva, Har hittat ett galon tyg (beige) för 79:-/m skall använda dom gammla som mall, I will keep you posted, om framstegen :) vi skall även klä om dynorna i akter kabin och "Captains court" :lol:
Magnus

Thana Lot
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 01 aug 2005, 11:03

Nu är det klart!!!

Inläggav Thana Lot » tis 11 apr 2006, 10:37

Nu var dynor i aktercabin, capt. cabin och sittbrunn klara. Många svordommar och frustation, ca. 10 kvällar tog det och blev rätt så bra (lite missnöjd med den stora madrassen skall göra om till nästa år) men annars känner jag mej nöjd. Skall påpekas att jag inte suttit vid en symaskin på 35 år, men med benäget bistånd och glada tillrop från Frun gick det bra.
Kostnaden totalt blev ca. 3500 sek. Väntar nu bara på bättre väder så jag kan köra i gång med utsidan.
Andra projekt som skall göras.

Montera radar
Dra ner stor fallet i sitt brunnen
Montera Lazy jacks
Måla om det svarta till mörk blått
Lacka och olja i doghouse.
MM.

Magnus


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 85 och 0 gäster