Ankarspel montering!

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
Nr. 52
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 10:03
Ort: Kungsbacka

Ankarspel montering!

Inläggav Nr. 52 » fre 10 apr 2009, 22:03

Jag har köpt ett ankarspel, Anchormatic, ett bandankarspel med med montering av rullmotorn under bb koj en bit föröver.
Detta skall monteras i min Winga 78, men då båda båtmodellerna ser i stort sett lika ut så chansar jag att skriva denna tråd även här. Tacksam om ni som har erfarenhet av var ingångshålet i akterspegeln placeras bäst, över eller under akterfönstret?

Läs gärna vidare i 78:ans forum om frågeställnnigen och svara även där, för de som tror sig veta något om detta.

Hälsning Bengt.

Nr. 52
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 10:03
Ort: Kungsbacka

Re: Ankarspel montering!

Inläggav Nr. 52 » fre 22 apr 2011, 21:28

Nu är det på gång med monteringen! Ingångshålet kommer att bli under bb akterfönster.
Jag skriver inte mer här, följ förloppet och senare lite bilder om intresse finns, under samma ämne men i "Winga 78"-tråden.
Glad Påsk.
/Bengt.

Joacim
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 20 sep 2010, 09:54

Re: Ankarspel montering!

Inläggav Joacim » sön 24 apr 2011, 20:53

Hej,

Jag ser fram emot lite bilder på din montering av ankarspelet ! Skall själv montera ett anchormatic ankarspel på min Winga 87 nu under våren och kan behöva lite tips !

Hälsningar

Joacim

Nr. 52
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 10:03
Ort: Kungsbacka

Re: Ankarspel montering!

Inläggav Nr. 52 » fre 06 maj 2011, 09:56

Hej Joacim.
Nu är plastningen klar! Har köpt erforderliga 25 mm2 elkablar mellan elektronikboxen och batteri/huvudströmbrytaren. Skall ner idag med ankarmotorn för montering på plastbädden längst fram under bb koj (enda stället där den höjdmässigt får plats). Bilder kommer snarast i tråden "Ankarspel montering!" i för mig rätta forumet "Winga 78".

Trevlig sommar.
Bengt.


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster