Höjd Winga 87

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
Thana Lot
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 01 aug 2005, 11:03

Höjd Winga 87

Inläggav Thana Lot » mån 12 nov 2007, 10:16

Hej på Er. Kan nån säga hur hög Winga 87:an är exl. mast (från köl till doghouse tak) Skall transportera på väg, så jag måste veta.
Tackar för hjälp

Cecilia
Inlägg: 57
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 21:47
Ort: Stenungsund

Höjd Winga 87

Inläggav Cecilia » tis 13 nov 2007, 15:25

Hej,
Jag transporterar min 87:a varje vår och höst på ett lastbilsflak, där flaket har en ficka för kölen. Jag vet inte hur djup kölfickan är, men båtens höjd från uk köl till ök doghouse är ca 3650 mm. Kapellet är lite högre. Rorkulten i uppfällt läge är den högsta punkten.
Vi passerar en viadukt som är 4,7 meter hög utan problem, men min kompis, som också har en 87:a, har nästan inget utrymme kvar när han passerar en järnvägskorsning.
Hälsningar
Börje

CHASU
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 04 aug 2006, 23:42
Ort: Göteborg (Mölndal)

Inläggav CHASU » ons 26 mar 2008, 16:40

Hej!

Det har gått ett tag sedan frågan om transporthöjden ställdes, men...
På vår hemsida under Wingamodeller (se Winga 87) finns en fil "Instruktionsbok för Winga 87 och Winga 78". Under tekniska data står att transporthöjden för Winga 87 är 3,55 m.
Lite lustigt är det dock att en del tekniska data inte helt stämmer överens med de som nämns i broschyren, som också finns i en fil på hemsidan.
Filen med instruktionsboken har hjälpt mig en del så tack till den som gjort jobbet och skannat in den.

Mvh

Hans

Joacim
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 20 sep 2010, 09:54

Re: Höjd Winga 87

Inläggav Joacim » mån 20 sep 2010, 10:44

Även fast tidigare inlägg är gamla, så kommer här en fräsch uppdatering på transportproblematik. Jag transporterade min Winga 87 från Lidköpingstrakten till Stockholm i slutet på maj, men innan dess så gjorde vi en ordentlig höjdmätning och konstaterade att båten ä 344 cm från underkant köl till högsta punkt på dog-house.
Lastbilen som fraktade båten hade en sk kölficka som var ca 20 cm djup och lastbilen var från mark till överkant flak 110 cm - vilket gav en totalhöjd på ca 434 cm - vilket i sin tur gav 16 cm till godo till E4s motorvägsbroar (som ligger på 450 cm).


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster