Winga-sidan

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
Sune
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 08 nov 2005, 12:49

Winga-sidan

Inläggav Sune » tis 14 nov 2006, 14:58

Hej !

Detta är endast ett test för att se om forumet fungerar på ett korrekt sätt !
Vi har ju utfört en del förändringar vad gäller nya användare tc. som ni kanske har läst om på introduktionssidan !
Man funderar lite över att det inte kommit några inlägg på senare tid....

Hälsningar Sune

samuhlin
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 04 jan 2006, 19:33

Svar till Sune

Inläggav samuhlin » tor 16 nov 2006, 20:43

Hej Sune,

Tittar in emellanåt men sidan verkar tyst. Skickade själv en fråga efter vår seglats i somras, där vi mötte danskbyggda Vinga, inget svar.....
Sam och Therina

Sune
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 08 nov 2005, 12:49

Winga-sidan

Inläggav Sune » tor 16 nov 2006, 22:31

Hej Sam !

Ja, det verkar ej vara någon fart alls i nuläget - som jag har skrivit om så är vi utsatta för ständiga angrepp i forumet från ej önskvärda användare (från hela världen) - i nuläget kommer 3 - 7 st ej önskvärda användare per dygn !!. Detta ser endast jag själv och webmastern numera som väl är, men kanske en del har blivit skrämda av de inlägg m.m som förekom en tid innan vi kunde spärra dessa dumheter !!??
Numera måste vi godkänna de nya användare som vi anser vara "seriösa", dessutom tillåtes ej inlägg från "gäster" längre !!
Kan det dessutom vara så att det har minskat med frågeställningar och funderingar eller fattas det något mer på sidan som borde utvecklas ytterligare, tacksam för en debatt i frågan !

Hälsningar Sune

VIGGO Winga 78
Inlägg: 26
Blev medlem: mån 26 dec 2005, 00:24
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inläggav VIGGO Winga 78 » fre 17 nov 2006, 21:01

Hej på er!
Jag tror att det blev tyst när vi delade in alla modeller. Själv så läser jag alla inlägg men känner inte att jag ska svara eller låtsas ha någon synpunkt på 87 när jag själv har en 78:a. I vår båtklubb i Nyköping så känner jag däremot att det inte är någon större skillnad. Möjligen så är det viktigare att vi kan delge varandra foton mm än att vi splittar forumet i olika storlekar?

MVH Peter

Sune
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 08 nov 2005, 12:49

Winga-sidan

Inläggav Sune » fre 17 nov 2006, 22:32

Hej Peter !

Du kanske har rätt vad gäller indelning av olika modeller, det är ju faktiskt så att Winga Princess och Queen har ju nästan inga inlägg !
Tanken var ju att det skulle bli lite mer strukturerat genom en uppdelning - men det kanske inte är nödvändigt !?
Det finns ju ytterligare en Winga motorseglare, Winga 25 som det tidigare har uttryckts önskemål om att finnas med på sidan, kanske det skulle vara något !?
Bilder är naturligtvis också mycket intressant för de flesta, jag tar upp frågan på nytt med Webmastern hur vi kan hantera detta på ett enkelt sätt !
I övrigt vore det trevligt med ytterligare synpunkter och idéer för att "blåsa liv" i sidan, kanske vi alla har lite bättre tid nu under den mörka årstiden dessutom !?

Hälsningar Sune

babelfishen
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 10:11
Ort: Göteborg

Bilder

Inläggav babelfishen » sön 19 nov 2006, 15:55

Hej

Jag tror att alla tar det lite lugnt nu när båtarna kommit upp på land och samlar kraft till och funderar på vad som skall göras till nästa sommar.

Bilder är helt klart något som behövs ordnas. Det går liksom inte att beskriva allt i ord som en bild kan säga. Såg hur bra det blev när sune svarade med en bild i "sollucka istället för kapell" tråden.

Mvh

Johan

Cecilia
Inlägg: 57
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 21:47
Ort: Stenungsund

Winga-sidan

Inläggav Cecilia » mån 27 nov 2006, 11:19

Hej Sune!
Tack för ett bra forum som endast behandlar Wingabåtar. När man ser ett nytt inlägg, så vet man, att det berör mig och min båt. Det känns skönt att slippa läsa en massa ovidkommande inlägg.

Just nu är det lite stiltje på forumet och det är väl naturligt. Vi har ju nyligen tagit upp båtarna och paketerat dom för vintern. Jag är dock övertygad om, att så fort som vi börjar tänka på vår- utrustningen, så ökar aktiviteterna igen.
Lite bilder i forumet skulle sitta bra. Det kanske man kan önska sig som julklapp? Det skulle säkert öka aktiviteten när det är lågsäsong.
Även jag tycker det är onödigt att dela upp forumet efter olika båttyper. Det finns för få båtar för att kunna göra det.
Hälsningar
Börje


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 55 och 0 gäster